luni, 27 septembrie 2010

TEHNICI SPECIALE PENTRU EXTRAS CAHUL DIN NAS

aug. 2008
Cap 1

un drum…

            Plin de spor, puf de plop, borcane goale  si PPC-uri (Poate Pica Ceva - adica „sacosi”), transpir abundent la volanul unui antic Oltcit (care nici macar nu e al meu), pe drumul ce leaga T...-ul de F.... Ma duc fericit la mama! Adica la soacramea.
            Nu ma plang ca Olticitul se taraie zgomotos printre limuzine si gipane. Pana la T... a fost o poveste soseaua. Asfalt nou si drum lin. Acum insa e altceva. Am vrut sa scap de aglomeratia de pe tronsonul D...-F... si am dat peste o proba de lucru romanesc. Sau poate ca soseaua pe care fac antrenament acum, este cumva infratita cu vreo similara din Liban, adusa in halul asta de stupidele bombardamente ale israelitilor, revoltati ca doi soldati au adormit in post si au fost capturati de militiile libaneze. Nevastamea troneaza in dreapta si trage tacticos din tigara. Zice ceva. Nu o aud! Poate ca am ganduri prea multe. Sunt stresat de butelia din portbagaz pe care intentionez sa o daruiesc cumnatului. Cine stie peste ce echipaj de politie dau si ma baga la teroristi! Furat de peisaj, injur meticulous la fiecare groapa in care ma reped incercand sa evit alta. Motorul urla si se agita in van. Mai mult nu poate saracul. Fereastra din stanga  nu se deschide iar cea din dreapta e pazita cu strasnicie de consoarta mea care sufera de la current si care zice ca nu vrea sa-i sara pe geam dintii proaspat lipiti. Sunt fericit! Merg la mama sa ma racoresc la umbra nucilor din curte, sa beau un spritz rece cu socru-miu si sa ascult cum mama si fiice se regasesc in sfarsit pentru niscaiva barfe locale. Visez la momentul in care voi cobori triumfator! Victorios, asupra drumul voi arunca o privire intelegatoare iar el va pricepe ca l-am invins. Eroic, EU am rezistat vicisitudinilor (mama ce tare suna) si plin de sudoarea muncii, voi uita de mainile amortite pe volan, voi uita fitnesul obligatoriu si voi savura razbaterea, plin de lacrimile revederii cu cei dragi. Dar mai e pana acolo... O vaca din mijlocul drumului ma face sa ma intreb daca am verificat franele la plecare. Le-am verificat. Mergeau! Opresc disperat la un metru de ugerele ei balanganicioase. Bineinteles, calificative si injectivele propietarului plictisit mi le asum. Sta in fata portii si comenteaza... Cica mi-am cumparat drum! Asa e! Pe o placa alaturata troneaza: „AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA”... Superior, ai arat taranului care da din umeri si fericit pleaca dupa o lopata. E decis sa se imbogateasca rapid si e nedumerit cum de nu a vazut el pana acum, ca la locul cu pricina sunt ingropati banii MEI!
Se intoarce fericit si sprijinit in lopata lipita cu pocsiclei verifica noua sa tehnica de extragere a cahului din nas in timp ce hotaraste unde sa inceapa sapatrurile.

Eu ma inclin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu